Rabu, 28 Oktober 2015

Prebiu COC 2015/16: Manchester City vs Crystal Palace

Arsenal dan Chelsea menjadi mangsa medan Piala Liga musim ini. Hari ini, City menanti kunjungan Crystal Palace untuk mencari tempat ke suku akhir pertandingan ini. Dalam pertembungan terakhir di antara mereka, bintang muda City Kelechi Iheanacho telah menjadi wira dengan jaringan saat akhir. Adakah beliau akan menghantui Palace sekali lagi?


Dengan jadual yang menanti City selepas perlawanan ini, semestinya Pellegrini akan membuat beberapa rombakan dalam pemilihan beliau. Aguero masih tercedera. Samir Nasri dan David Silva sudah mula membuat latihan namun belum cukup cergas untuk diturunkan. Fernandinho pula digantung untuk perlawanan ini. Piala Liga memang medan yang cukup sesuai untuk pemain-pemain muda mendapatkan pengalaman. Iheanacho barangkali akan diturunkan dalam kesebelasan utama namun mungkin bukan sebagai penyerang tetapi di bahagian sayap. Zabaleta dan Caballero juga akan diberi peluang untuk bermain dalam perlawanan ini. Jangkakan kemunculan George Evans, Manu Garcia dan Patrick Roberts dalam perlawanan ini nanti.


Ancaman Palace akan hadir daripada Cabaye di bahagian tengah dan Dwight Gayle di bahagian serangan. Mungkin satu kelebihan buat City dengan ketiadaan bek kiri lincah Palace; Pape Souare, Jesus Navas boleh mengganas di sayap kanan.

Ramalan Blog Bulan Biru: City 3 - Palace 0

Fakta menarik pra-perlawanan:
  • Kali terakhir Palace menewaskan City di Manchester adalah pada tahun 1990.
Superbia in proelio - Blog Bulan Biru
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Bulan Biru ManCity - Kolumnis Laman Web Rasmi Manchester City Bahasa Melayu. Dikuasakan oleh Blogger.